Grupy
***
„Są dwie trwałe rzeczy,
które możemy dać w spadku naszym dzieciom:
pierwsza to korzenie, druga – to skrzydła”
***
SŁONECZKA to grupa, w której dzieci rozpoczynają społeczną i edukacyjną przygodę w naszym przedszkolu. Celem, który stawiamy sobie w przypadku najmłodszych przedszkolaków, jest zapewnienie im poczucia bezpieczeństwa, ponieważ ciepło i troska, którą dzieci otrzymują w procesie adaptacyjnym, stają się fundamentem umożliwiającym ich dalszy rozwój. 2 i 3 rok życia to czas, w którym dzieci pod naszą opieką samodzielnie spożywają posiłki, przyswajają prawidłowe nawyki higieniczne oraz rozpoczynają naukę zabawy z innymi dziećmi.
GWIAZDKI to grupa, w której dzieci znają już rytm przedszkola i potrafią przestrzegać pewnych zasad. Na tym etapie naszym podstawowym celem jest zachęcenie przedszkolaków do coraz bardziej świadomego wyrażania swoich uczuć. Dzieci uczą się mówić pełnym zdaniem, by móc zakomunikować swoje potrzeby lub poprosić o pomoc np. przy ubieraniu. 3 i 4 rok życia to czas m.in. stania na jednej nodze oraz samodzielnego schodzenia po schodach.
W rozwoju dziecka jest to etap, który wymaga od nas harmonijnego kształtowania spostrzegania, myślenia, uwagi i pamięci naszych podopiecznych.
PEREŁKI to grupa, w której dzieci nabywają coraz więcej doświadczeń w obszarze społeczno-moralnym. Podczas tego etapu staramy się, aby dzieci zaczęły dostrzegać konsekwencje swoich działań oraz poznały moc i znaczenie słów: proszę, przepraszam i dziękuję. To czas zabawy
z podziałem na role , budowania przyjacielskich relacji z koleżankami i kolegami. To także moment rozpoczęcia nauki cyfr i sylab. Przełom 4 i 5 roku życia jest czasem intensywnego rozwoju ruchowego, któremu sprzyja nauka tańca oraz zajęcia gimnastyczne.
SERDUSZKA to grupa, w której dzieci rozpoczynają przygotowanie do nauki w szkole. Potrafią skończyć rozpoczęte zadania oraz porządkują miejsce swojej pracy. Dzieci w wieku 5 i 6 lat wykazują dużą ciekawość poznawczą. Umieją prowadzić rozmowę na dowolny temat, wymienić dni tygodnia, podzielić wyraz na sylaby oraz opowiedzieć bajkę, powiedzieć wierszyk z pamięci. Na tym etapie za cel stawiamy sobie, aby każde dziecko – z całym bogactwem swojej osobowości – wkroczyło w rzeczywistość szkolną w sposób społecznie akceptowany. Uczymy więc dzieci zarówno wyrażania emocji,
jak i podejmowania działań w kierunku pokonywania trudności.